logo

Ormanlar Mercek Altında: Üst Düzey Heyetten Saha Ziyareti

Ormanlar Mercek Altında: Üst Düzey Heyetten Saha Ziyareti

Ormanlar Mercek Altında: Üst Düzey Heyetten Saha Ziyareti

Antalya’da geçtiğimiz yıl Akdeniz çam kabuk böceğinin neden olduğu kurumaların ardından ormanlarda yürütülen mücadele çalışmaları üst düzey yöneticiler tarafından yerinde incelendi.

Sezen Turhan

Orman Zararlılarıyla Mücadele Dairesi Başkanı Sabri Kızılkaya ile Antalya Orman Bölge Müdürü Kemal Kayıran, Konyaaltı Orman İşletme Müdürlüğü’nü ziyaret ederek zararlı etmenlere karşı sürdürülen çalışmalar hakkında bilgi aldı. İşletme Müdürü Dilek Öztekin tarafından karşılanan heyet, saha ekipleriyle bir araya gelerek ormanların mevcut durumunu değerlendirdi.

Ziyarette özellikle geçtiğimiz yıl bazı bölgelerde etkili olan Akdeniz çam kabuk böceği nedeniyle yaşanan kuruma vakaları ve bu kapsamda yürütülen mücadele çalışmaları ele alındı. Heyet, ormanlık alanlarda yapılan uygulamaları yerinde inceleyerek alınan tedbirler hakkında detaylı bilgi aldı.

Program kapsamında daha sonra Kemer Orman İşletme Şefliği’ne bağlı Karabucak Yangın İlk Müdahale Ekip Binası ziyaret edildi. Heyet, ekibe yeni kazandırılan arazöz için düzenlenen kurban kesim programına katılarak personelle bir araya geldi.

Yapılan duaların ardından yeni aracın teşkilata hayırlı olması temennisinde bulunulurken, yaz sezonu öncesi yangınla mücadele çalışmalarının önemine dikkat çekildi. Yetkililer, güçlü araç filosu ve tecrübeli ekiplerle olası yangınlara karşı hazırlıkların sürdüğünü belirterek tüm personele kazasız, belasız ve yangınsız bir sezon diledi.

Antalya ve Kemer’de ormanların korunmasına yönelik çalışmaların aralıksız devam ettiği belirtilirken, hem zararlı böceklerle mücadele hem de yangınlara karşı alınan tedbirlerin sezon boyunca titizlikle sürdürüleceği ifade edildi.

Etiketler: » » » » » » »
58 Kez Görüntülendi.
#

SENDE YORUM YAZ